Irodai élet életté tétele

2009.03.11. 14:24  timo-fb

Az ember eredendően nem arra lett teremtve, hogy irodában ücsörögjön naphosszat, egy  vibráló fényforrást bámulva. Ezért a legtöbb irodai alkalmazott arra törekszik, hogy a munkakörnyezetét valamelyest elviselhetőbbé, kicsit személyesebbé tegye. Ezt a témát már számos ilyen-olyan felületen és szemszögből körbejárták, csak egy-két ilyen példa: irodaipatkányok című film, office filmsorozat, volt ezzel kapcsolatban már blog is, és az "ask-a-ninja" is foglalkozott a kérdéssel egy rész erejéig.

Az alábbiakban olvashatók azok a tippek és trükkök, amelyeket mi alkalmazunk:

  • olyan zenét hallgatunk last.fm-en, amit szeretünk
  • mindenkinek az asztalán ott díszeleg néhány (vagy sok) személyes tárgy
  • pihenésképpen olyan sajtóterméket fogyasztunk, ami minket érdekel
  • van, aki saját növényeket tesz ki
  • csocsó és darts
  • munka után póker-estek kollégákkal
  • beszélgetéseinknél személyesebb, munkán kívüli téma, ami által jobban megismerjük egymást
  • ebéd alatt szigorúan tartózkodunk a munkával kapcsolatos témáktól (már aki)
  • közös ötletelések
Címkék: office

Account assistant

2009.03.11. 14:03  timo-fb

Úgy tapasztalom, hogy minden munkahelyen kicsit mást takarnak az általánosan elterjedt elnevezések és munkakörök; ezért gondoltam, leírom, hogyan is telik egy "account assistant" hete a FastBridge-nél. Természetesen ez a bejegyzés a jelen helyzetünket írja le, könnyen változhat idővel - mivel nem tudni miképpen alakul a piac és abban elfoglalt helye a cégnek, és benne nekünk.

A hét első napján rendszeresen jóval több munkánk van, mint a többin. Ekkor készítjük el a heti helyzetelemzéseket, megjelenések ellenőrzését és a kampány záróértékeléseket. Ilyenkor minden éppen futó kampányról készítünk egy-egy elemzést (ún. "státusz") és egy-egy felület-ellenőrzést (monitoring).

Az elemzésnél megvizsgáljuk, hogy a megelőző vasárnap éjfélig hogyan teljesítettek az oldalakon elhelyezett hirdetések. Megnézzük a látogatások, látogatók számát; a hirdetésre való kattintásokat valamint ezek arányait. Ezekből az adatokból készítünk egy kereszt- táblázatot, amit kiegészítünk értékelő elemzéssel és kiküldjük Ügyfeleinknek. Ehhez a levélhez hozzácsatoljuk még a felületenkénti monitoringokat.

Az ún. monitoring abból áll, hogy az előzetes terv alapán végignézzük azokat a felületeket, ahol a hirdetésnek meg kell jelennie és készítünk róluk egy-egy képernyőmentést (screenshot). Ezzel igazoljuk, hogy az adott felületen valóban megjelent a kreatív.

Amennyiben véget ért egy kampány, akkor arról készítünk egy külön záróértékelést ("post-buy"), amiben részletesen kielemezzük a kampány futását, külön kitérve a sajátosságaira, erősségeire és esetleges gyengeségeire. Ez kiemelt fontossággal bír, hiszen ez alapján határozzuk meg, hogy mennyire volt sikeres a kampány; mennyire értük el az előzetesen kitűzött célt.

A hét további részében is figyeljük a futó kampányokat. A hét közben elinduló - vagy napi - megjelenéseket ellenőrizzük, vagy az esetleg gyengébben teljesítő felületeket erősítjük.

Továbbá segítünk az "account executive"-oknak tervezni; ill. a futó kampányokkal kapcsolatos napi ügyek és kérdések feldolgozását, megválaszolását; és esetleges problémák orvosolását mi látjuk el. Munkánk része még az induló kampányok előkészítése. Ilyenkor beágyazzuk a kampányt a hirdetés-követő-rendszerünkbe (adserver), hogy mérni tudjuk majd a megjelenéseit és egyéb eseményeit a hirdetésnek. Valamint mi rendeljük meg a felületeket a médiumoktól és közvetítünk az ügyfél / médium és saját pénzügyünk között is.

Fő munkaeszközeink: Excel, Outlook, FireFox, Explorer, telefon.

Amivel pihentetjük a szemünket a sok órás képernyő nézése során: csocsó, darts, magazinok és hetilapok olvasása.

A mi munkakörünk igazából a napi kapmánykövetés és ezzel kapcsolatos operatív tevékenységek.

---------

A fent írtak egyénenként és ügyfelenként többé-kevésbé változhatnak, de lényegileg ezt mind mi csináljuk.

Címkék: office

süti beállítások módosítása